Znajdź nas na:
Bądź na bieżąco:
Kontakt więcej

Kroki- Adi Weinberg Living leaving (Izrael),Scena Miniatura

Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego 2017 - edycja V pod hasłem "Skonfliktowani?"


 

Choreografia i wykonanie: Adi Weinberg

Muzyka oryginalna i dźwięk: Daniel Sapir 

Muzyka: Mum, Sogar

Specjalne podziękowania dla: Maat Theatre, Nety i Guya z Yoga Levontin, Sharon Zuckerman Weiser, Rosalind Noctor, Conni Kuczynski, Shiri Teicher i Karola Prejny.

 

Spektakl podejmuje temat małości i nieistotności pojedynczej ludzkiej egzystencji, która mimo wszystko stara się podjąć walkę, opierając się na najbardziej podstawowym instynkcie przetrwania i przechodząc przez kolejne fazy tego zmagania: poddanie się, bycie pochłoniętym, a ostatecznie bycie przegranym. Artystka, wykorzystując te emocje i wrażenia, stara się zbudować język ruchu oparty na badaniu napięć cielesnych, zjawiska uprzedmiotowiania ciała oraz odczuciu unoszenia się w otaczającej przestrzeni emocjonalnej i realnej.

Inspiracja do mojej pracy została zaczerpnięta z obrazu izraelskiej malarki Miriam Cabessy, który przedstawia niewielką parę czerwonych śladów dłoni jakby tonących w oddali, podczas gdy większa ich para jest rozmazana u dołu obrazu w nieskończonej niebieskości. To właśnie dzieło sztuki a także sama technika malowania dłońmi na płótnie wywołały u mnie silne wrażenie niemego krzyku, które  przełożyłam na fizyczną strukturę i połączyłam z  moim ukrytym wewnętrznym światem, uwięzioną wolnością.

Podczas pracy nad spektaklem dodane zostały nowe warstwy z mojego życia osobistego oraz z książki Herberta Clyde'a Lewisa "Gentleman Overboard", czarnej komedii o bankierze z Wall Street, który wypada za burtę podczas podróży frachtowcem na południowym Pacyfiku i tonie .

Połączenie obu inspiracji mentalnych i materii, farby i książki, wzmocnione zostało uczuciem bezradności jakie mamy podczas z góry przegranej walki ze znacznie większą siłą w niekończącym się świecie, takim jak ocean lub równoległy wewnętrzny świat, który istnieje wewnątrz mojego ciała, wyobraźni lub duszy.

Próbowałam zbudować język ciała, badający napięcia i uprzedmiotowienie, unoszące się z moim ciałem w przestrzeni wokół mnie.
Dedykowano Roman Thorn.

(Adi Weinberg)

 

Adi Weinberg  pracowała jako tancerka i improwizatorka w wielu projektach w Izraelu, występowała na festiwalach na całym świecie, m.in.: ZurichMoves, Zawirowania (PL), Dancing Poznań, Breaking Ground (USA), Aura(LT), Dance Waves Nicosia, International Exposure(IL), Machol Shalem(IL) i wielu innych. Wśród choreografów, z którymi współpracowała są: Nadar Rossano, Efrat Rubin, Noa Zuk, Aviv Eveguy, Deganit Shemi, Yuval Goldstein, Shimrit Golan, Sharon Vaisvaser, Michael Miller, Fresco Dance Company & Opera Izraelska. Przez pewien czas była tancerką w Vertigo Dance Company, po odbyciu służby wojskowej pobierała nauki w The Haifa Program for Professional Dancers. W 2013 duetem z Nadar Rosano OffLine zdobyła III nagrodę konkursu „NO BALLET” w Niemczech. Kontynuując współpracę z Rosano wzięła udział w najnowszym spektaklu Asphalt, w czasie gdy obie produkcje cały czas były pokazywane w ramach tournée.

Jej solo „Living Leasing” powstało podczas rezydencjyjnego programu Maat Festiwal  w Lublinie  i tam też miało swoją premierę.

Adi Weinberg jest także terapeutką Shiatsu, masażystką Ayurverda-Seed, nauczycielką pilates, uprawia jogę, była także tancerką salsy i tłumaczką, jest certyfikowanym nauczycielem Gagi (języka ruchowego wypracowanego przez Ohada Naharina, dyrektora artystycznego i choreografa Bat Sheva Dance Company)

 

 

Angielski

Adi Weinberg Living Leaving, 20’’

 

Choreography and performance: Adi Weinberg

Sound design and original music: Daniel Sapir

Music: Mum, Sogar

Lighting: Matan Preminger

Duration:20 min

 

The inspiration for this solo was taken from a painting by Miriam Cabessa that presents a tiny couple of red palms drowning in the distance while a bigger couple is smeared downwards in an endless blue space.

This piece of art itself and it’s painting technique created a strong feeling of a silent scream that I wish to translate to a physical texture and was connected to a whole inner world that was hidden inside me, locked freedom.

During the process of creation, new layers were added from my personal life and from a book I have read; “Gentleman Overboard” by Herbert Clyde Lewis, a black comedy about a wall street banker who falls overboard while travelling on a freighter in the South Pacific and drowns.

The combination of both, paint and book, is connected and supporting the emotion of being helpless during a lost fight in front of much bigger force in an endless world, such an ocean, or that parallel inner world that exists inside me, my body, imagination or soul.

Im aiming to explore this small insignificant human being that is trying to struggle and to penetrate through this place to a very basic instinct of survival, giving up, being swallowed and defeated. Like that drowning person facing the rising water, accepting them, floating on them, physically and emotionally.

Using these emotions and sensations I was trying to build a body language by researching tensions, objectification, floatation with my body in the space around me.

Dedicated to Roman Thorn.

 

About Adi Weinberg

She received her dance training at the Haifa Program for Professional Dancers and did an apprenticeship in Vertigo Dance Company.

As a contemporary dancer she performed at many festivals around the world.

She has worked with choreographers, such as: Andrea Costanzo Martini, Noa Zuk, Efrat Rubin, Rachel Erdos, Aviv Eveguy, Shimrit Golan, Yuval Goldstein, Sharon Vaisvaser, Deganit Shemi and Michael Miller. As well as Fresco dance company and Israeli Opera.

During 2013, she won in the 3rd place of the “NO BALLET” competition in Germany with a duet by Nadar Rosano.

Her solo choreography “Living Leaving” was created during a residency program in Poland and premiered at MAAT Festival in Lublin. The creation was presented already in festivals such as the International Dance Week at Mash theatre(Jerusalem) and Tel Aviv Dance Festival (Suzzanne Dellal Center, Tel Aviv) and more.

Adi is a Gaga teacher (Gaga is the movement language created by Ohad Naharin, the artistic director and choreographer of the Bat Sheva Dance Company).

Additionally, Adi works as a Shiatsu therapist, Ayurveda-Seed masseur and a Pilates instructor.

 

 

Scena Miniatura, pl. Św. Ducha 2 


Bilety:

Normalne 15 zł

Dodatkowe informacje:

Kurator festiwalu: Jadwiga Majewska 

Projekt jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Patroni medialni: 

14 Maja 2017 godzina 18.00

Znajdź nas na:
Bądź na bieżąco:
Kontakt więcej
Znajdź nas na:
Bądź na bieżąco:
Kontakt więcej